zaterdag 7 april 2012

Abelion Top 30 wk 15






Van: zaterdag,07 april 2012



Editie: 139



Samenstelling: Nederlandse Top 40/ Single Top 100
DW VW AW
1 1 5 Triggerfinger – I follow rivers #3
2 6 3 Carly Rae Jepsen – Call me maybe [HS]
3 3 16 Lykke Li – I follow rivers [HS]
4 2 14 Michel Telo – Ai se eu te pego! #10
5 5 11 Birdy – People help the people
6 4 16 Sandro Silva & Quintino – Epic #1
7 8 9 Train – Drive by
8 9 12 Jason Mraz – I won't give up
9 7 15 Gers Pardoel ft. Sef – Bagagedrager
10 13 7 Emeli Sandé – Next to me [HS]
11 10 13 Flo Rida ft. Sia – Wild ones
12 11 10 Lloyd ft. Andre 3000 – Dedication to my ex (miss that)
13 19 26 Gers Pardoel – Ik neem je mee #6
14 24 2 Marlon Roudette – New Age [HS]
15 18 3 Azealia Banks ft. Lazy Jay – 212
16 21 2 Lil Wayne ft. Bruno Mars – Mirror
17 12 35 Gotye ft. Kimbra – Somebody that I used to know [HS] #7
18 15 26 Ed Sheeran – The A-team
19 14 23 Birdy – Skinny love #1
20 20 5 DJ Fresh ft. Rita Ora – Hot right now
21 - 1 Chris Hordijk – Won't you stay
22 17 3 Afrojack & Shermanology – Can't stop me
23 22 7 Ed Sheeran – Lego house
24 16 15 Taio Cruz ft. Flo Rida – Hangover
25 25 7 Gavin DeGraw – Soldier
26 - 1 Of monsters and men – Little talks
27 27 6 Chris Brown – Turn up the music
28 26 4 John Mayer – Shadow days
29 30 2 Keane – Silenced by the night
30 28 5 Joan Franka – You and me











Eruit:
VW AW HP
23 17 1 Studio Killers – Ode to the bouncer [HS] #1
29 5 18 Racoon – Don't give up the fight







Het is het Belgische Triggerfinger toch nog gelukt om nog een week langer de populairste plaat van Nederland in handen te hebben met hun versie van 'I follow rivers'. De Canadese Carly Rae Jepsen komt nu wel heel dichtbij, want ze stijgt deze week verder van nummer 6 naar 2. Wie weet is haar single 'Call me maybe'  volgende week dus de populairste plaat van ons land. 
Michel Teló lijkt nu definitief te zijn afgehaakt voor de koppositie, dus waarschijnlijk heeft hij zijn beste tijd gehad. 


2 nieuwe binnenkomers deze week en de eerste komen we tegen op nummer 21. De Nederlandse popzanger Chris Hordijk. De zanger uit Wageningen brak door door zijn deelname aan het 2e seizoen van 'The voice of Holland', waar hij op de 2e plek eindigde. Op 22 januari 2012 werd bekend gemaakt dat Hordijk een plaat gaat maken samen met muziekproducent Gordon Groothedde, die in 'The voice' het team van zijn coaches Nick & Simon bijstond. De hoogste nieuwe binnenkomer is deze week dus voor de eerste echte eigen plaat van Chris Hordijk en die heet 'Won't you stay'. 


Ook een nieuwe binnenkomer op nummer 26 en deze is voor IJslandse indie-pop band Of monsters and men. De band begon in 2010 als kwartet, maar breidde al snel uit naar een sextet. De band tourde langs verschillende evenementen in IJsland en werkte tegelijkertijd aan nieuw materiaal. De single 'Little talks'  sloeg in de Verenigde Staten erg goed aan en als snel konden ze een contract tekenen bij het grote Universal Music. Hierdoor werd hun debuutalbum 'My head is an animal' wereldwijd gereleased. Ook in Nederland is het album net gereleased, terwijl hun single 'Little talks' officieël al sinds 09 januari uit is. Ze komen er deze week nieuw mee binnen op nummer 26. 


'Somebody that I used to know'  van Gotye en Kimbra is nu officieël de langstgenoteerde plaat in de Abelion Top 30 ooit. Deze week werd al bekend dat het ook de grootse Top 40 hit allertijden is. Het nummer staat nu 35 weken in de Top 30 en dat is 1 week langer dan 'Someone like you' van Adele. 

2 opmerkingen:

  1. Gotye is inderdaad de grootste Top40-hit aller tijden! En maar goed ook, want dat Zorbadorbading is niks... :P

    Triggerfinger trouwens ook niet, dus ik hoop dat die snel van 1 af is. Van mij mag Carly doorstijgen naar 1! :D De binnenkomers vind ik wat minder, maar niet om slecht te noemen. Alles beter dan Triggerfinger en Azealia Banks. Bah, wat een kutplaat. Letterlijk en figuurlijk! XD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat de nummer 1 betreft ben ik het met je eens. Ik vind het ook tijd voor Carly op 1! de binnenkomer op nummer 26 vind ik een heerlijk nummer! de plaat van chris Hordijk kan me daarentegen nog niet echt bekoren. En Azealia Banks is inderdaad niet veel soeps. Ik ben benieuwd hoelang Gotye het nog gaat uithouden. Nog 2 weken extra zou moeten kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Abélion Top 30 wk 15

  Editie: 758 Samenstelling: Abelion Music DW VW AW 1 2 4 Stinson Fuller – Sadie Hawkins 2 1 10 Palace – Bleach 2x...