zaterdag 14 juli 2012

Abelion Top 30 wk 29






Van: zaterdag 14 juli 2012



Editie: 153



Samenstelling: Dutch Top 40/ Dutch Single Top 100
DW VW AW
1 1 12 Gusttavo Lima – Balada #10
2 2 6 Rudimental ft. John Newman – Feel the love
3 3 17 Carly Rae Jepsen – Call me maybe [HS]
4 5 7 Loreen – Euphoria
5 6 10 Nicki Minaj – Starships
6 4 5 Tacabro – Tacatà
7 7 7 WTF! - Da Bop
8 9 8 Flo Rida – Whistle
9 16 2 Yellow Claw ft. Sjaak & Mr. Polska – Krokobil
10 10 9 Will and the People – Lion in the morning sun
11 11 19 Triggerfinger – I follow rivers #7
12 21 2 Major Lazer ft. Amber Coffman – Get Free
13 12 14 Afrojack & Shermanology – Can't stop me
14 15 11 Maroon 5 ft. Wiz Khalifa – payphone
15 8 6 Jan Smit & Gerard Joling – Echte vrienden
16 13 14 Fun ft. Janelle Monae – We are young [HS]
17 17 11 Rihanna – Where have you been
18 - 1 Will.I.Am ft. Eva Simons – This is love
19 14 2 Miss Montreal – Wonderful days
20 18 8 Jennifer Lopez ft. Pitbull – Dance again
21 19 3 Ben Howard – Keep your head up
22 26 3 Train – 50 ways to say goodbye [HS]
23 22 12 Simple Plan ft. Jean Paul – Summer paradise
24 20 14 Of monsters and men – Little talks
25 28 3 Far East Movement ft. Cover Drive – Turn up the love
26 24 28 Michel Telo – Ai se eu te pego! #10
27 23 11 The Babysitters Circus – Everythings gonna be alright
28 27 21 Emeli Sandé – Next to me [HS]
29 29 40 Gers Pardoel – Ik neem je mee #6
30 25 5 Usher – Scream











Eruit:
VW AW HP
30 4 25 Basto & Yves V – Cloudbreaker



Terwijl de zomer in Nederland niet erg wil vlotten blijft de populairste plaat van Nederland in handen van de Braziliaanse zanger Gusttavo Lima met zijn zomerse 'Balada'.
Op de voet gevolgd door de electronische band Rudimental, maar die slagen er nog altijd niet in om de koppositie van Gusttavo over te nemen.
Andere echte bedreigingen lijken er op dit moment ook niet te zijn al moet gezegd dat Yellow Claw en Major Lazer aan een serieuze opmars zijn begonnen. Yellow Claw stijgt 7 plaatsen van 16 naar 9, terwijl Major Lazer zelfs 9 plaatsen stijgt van 21 naar 12.

Slecht 1 nieuwe binnenkomer deze week in de lijst en die komen we tegen op nummer 18. Op deze positie komt de Amerikaanse Rapper, zanger en muziekproducent William James Adams jr. binnen. William die beter bekend staat als Will.I.Am werd geboren op 15 maart 1975 in Los Angeles, Californië. Will.I.Am staat natuurlijk vooral bekend als 1 van de leden van de Black Eyed Peas.
Voor zijn nieuwe single heeft hij een samenwerking gezocht met de Nederlandse zangeres Eva Maria Simons, beter bekend als Eva Simons. Eva begon aanvankelijk als lid van de meidengroep Raffish, maar ging al snel solo verder en scoorde haar eerste hitje in 2009 met het nummer 'Silly boy'.
Samen komen ze deze week als enige en dus hoogste nieuw binnen met de single 'This is love'.

Tot slot kunnen we nog melden dat Gers Pardoel erg zijn best doet om de langstgenoteerde plaat in de Top 30 ooit te worden. Dat record staat nu nog op naam van Gotye en Kimbra, maar als hij het nog 3 weken vol houdt neemt hij die eer over. We gaan het zien.

Tot volgende week!

1 opmerking:

  1. Gusttavo Lima nog steeds op 1, weinig beweging in je chart, zie ik... Triggerfinger mag van mij snel naar beneden en ook Krokobil is wat mij betreft niet welkom... :P

    De enige binnenkomer is voor Will.I.Am, zie ik, maar ik vind het vooralsnog een matig nummer. Maar goed, misschien moet ik er nog aan wennen.

    Wel een hele leuke Hotshot! Alanis is ook Hit Smasher geweest in míjn chart en gaat wat mij betreft een grote hit scoren in de officiële lijsten. Maar goed, helaas komt het niet op mij aan, dus zal ze wel weer uitgebreid genegeerd worden... :'(

    BeantwoordenVerwijderen

Abélion Top 30 wk 16

  Editie: 759 Samenstelling: Abelion Music DW VW AW 1 1 5 Stinson Fuller – Sadie Hawkins 2x#1 2 2 11 Palace – Blea...